Skip navigation

Jag växte upp i den där lilla villaförorten(jag behöver nog inte nämna den vid namn)där den sk ”kattmördaren” härjat en tid.Han är numera gripen och har (förmodligen)snyftande erkänt att han satt ett helt litet samhälle i skräck.En liten potentiell Jeffrey Dahmer i idyllen.En vad alla trodde vara en schyssst grabb som visade sig ha egentecknade porträtt av seriemördare på väggarna i pojkrummet.Chock.Samhället ifråga är en villaförort till Göteborg med pendeltåg som tar en på 25 minuter till Centralen och där många ännu känner varandra om inte personligen så iallafall vid namn och utseende även om inflyttningen från stan är stor.Speciellt av barnfamiljer som vill ha stan nära men ändå bo ”Lite lantligt” med ”närhet till service och kommunikationer”.Skvallerkärringar av båda könen finns fortfarande.Jag känner apropå inget särskilt knappt igen mig längre när jag är på besök,så mycket nybyggen har det smällts upp överallt.Barndomens dungar är kransade av ”arkitektritade” villor som kastar solkatter i sina många glasytor.Men i grund och botten är det fortfarande en småstad,själen är en småstads och inte en förorts.

Naturligtvis har den här historien inte passerat mig obemärkt förbi även om jag inte längre bor kvar där.Min mamma bor där och har telefonledes hållit mig uppdaterad.Hon har ju djur själv dessutom.Jag har läst bloggar och vet förstås vad ”kattmördaren” heter,även om jag inte anser det nödvändigt att ytterligare bidra till att göra detta till allmän kunskap.Det behövs inte.Att det finns gott om ytterligare psykon förutom den här killen i det här landet blir man påmind om när man läser alla outningar och hur många hot killens oskyldiga familj fått motta från totala främlingar.

För fan,tänk er för.Ni som vill vara politiskt inkorrekta,sluta åtminstone bete er som psykfall av värsta sorten själva.Besinna er blodtörst,ställ er över lynchmobben,sluta bete er som djur själva.Han är gripen.Det han gjort är fruktansvärt,men djuren blir inte levande igen för att hans familj också blir lidande.Se gärna filmen ”Vågen” också,den ingick på min tid ofta i läroplanen på många skolor.Den lär en ett och annat om masspsykoser.

2 Comments

  1. Hej!

    Hittade hit via sockerdricka.nu
    Sökte på borderline, och hittade dig. Har nämligen den diagnosen. Så jag tänkte bara säga hej.

    MVH/Tjelsi

  2. Hejhej,ja det var evigheter sen jag var på den sidan:-)


Kommentera

