Skip navigation

Ja,jag hatar värmen.Osvenskt och argt hatar jag gassande sol och längtar till skuggan vid symaskinen eller en sval sommarkväll där man på avstånd eller i huset intill kan höra festskratt och dunkadunk.Jag måtte vara en av de få i detta land som tycker det är mys att höra folk ha fest i grannskapet.
Men,dit är det ännu långt och jag svettas efter att ha stått och stekt figurplättar i nästan en timme.Man lägger kakformar i stekpannan och gör en omvänd variant på pepparkaksbak,fast med flytande smet och häll direkt i formen.Tradigt,tar tid,plättarna fastnar gärna i kakformarna och det är varmt.Men hur mycket roligare är det inte för barn att äta när plättarna ser ut som fötter eller sjöjungfrur?Mycket förstås.

Och jag känner stor trötthet inför sommarlovet,som om jag sprungit ett maraton och måste ta mig fram till målsnöret,och sedan fortsätta ett varv till.Tre av ungarna ska på kortläger,mer än så vet vi inte än.Jag vill inte ens tänka så långt,kunde jag snabbspola fram till slutet av juli så skulle jag.

Cyberpunk

En sån här klocka vill jag ha,”Fly me to the moon” heter modellen förstås.Tyvärr begriper jag inte japanska så jag kan inte se om de går att beställa från Svedala :-(,men om någon vet så får ni hojta till…

Mer godis i form av klockor i härlig steampunkstil finns att beskåda här:
Eager beavers.net

Kommentera

