Skip navigation

Folket har berättat vad de anser om att Englas begravning sker i offentlighetens ljus.Igen!Och nästan alla förfasas de över familjens vilja att sända begravningen i statlig TV,en del oroas rent av över saker som att folk ska sitta och frossa i chips medan de tittar.
Så omtänksamt.Men nu behöver ni inte pracka på familjen er oro för vad folk eventuellt kommer konsumera under sändningen,jag tror inte att det är av särskild vikt för dem om Janssons i Bromölla äter Gott och blandat eller dricker kaffe när TV:n står på.Den som vill invända över sändningen på ett stil/respektfullt sätt gör det lämpligast direkt till SVT och inte till tidningarnas klagomurar.
Ja,fria hellre än fäll.Nu och i framtiden.Vad det än gäller.

Ja,och så var den eländiga värmen här.
”Man ska inte klaga” har jag hört cirka fyra gånger idag,från olika munnar-nej,man får ju inte klaga när det blir varmt här i Sverige.Men jag gör det iallafall.Jag svettas och får huvudvärk,Ray-Bans åker på och parasollet upp i trädgården.Grannarna spelar dunka-dunk och de som inte har balkong eller uteplats börjar som vanligt gnälla på doft av grill,för kan inte de grilla på en egen uteplats ska fan ingen annan få det heller.

Och jag stannade till på Body Shop och studerade nya sortimentet av huduppstramade produkter,smådesperat och självkritisk som jag alltid blir när blekhuden ska blottas i solen.Speciellt armarna då,magen visar jag aldrig utanför familjen.
Men post-graviditetsmagen ska ändå snyggas till lite hade jag tänkt.Situps tar ju inte bort bristningar som alla vet,inte ofast hud heller.Kaxigheten räcker bara så långt och resten får man fixa själv när ekonomin inte tillåter plastiska ingrepp.Lösningen blir då ormolja eller som det oftast kallas,kosmetiska krämer och salvor.
Anti-cellulitlotion,lotion för ”fast hud”,bröstuppstramande kräm och bristningskräm fanns att välja mellan,allt ganska dyrt och slickt.Löftesrikt och aningen tvivelaktigt.Haha,sa jag.Mot mina bristningar hjälper nog bara en kirurg.Jovisst,sa biträdet.Krämer hjälper inte alla förstås.Men hjälper de någon?

Det blev en flaska huduppstramande lotion tillsist i ett svagt ögonblick,det lät allround och bra.Kladdade lite bristningskräm ur testerflaskan på magen när ingen såg,men eftersom det ska krävas åtta veckors behandling för att se eventuell förbättring så kan det väl kvitta.
Det ska nog till plastikkirurgi för att få bort mina bristningar iallafall,magens undersida ser ut som the dark side of the moon i år också.
Och det blir nog ingen bikini i år heller.

Kommentera

