Skip navigation

Linda är nu för gammal för Expressen enligt egen utsago.Ja,lite för mycket att göra på Vulkan också förstås.Men kan människan sluta klaga över sin ålder.Hon ÄR ju inte gammal i år sett,men hon kanske har gjort sig gammal i det hon skrivit,successivt,jag vet inte eftersom jag inte läst något av henne på mycket länge.
Men hennes kapitulation under sin påstådda ålderdom känns faked.Som om hon vill vinna förtroende hos tjugoåringar som tycker att döden väntar vid 21 genom att frivilligt kasta sig utför ättestupan och lämna plats för den nya förvirrade generationen.Precis som när man känner sig lite förlåten sina bilringar om man självmant gör sin kropp till en måltavla och hackar på den så andra inte behöver göra det.

Jag är för gammal vid 35?Men så bevisa då att kärringen fortfarande står rak!Sluta ursäkta er ålder,folk.Ni är inte för gamla vid 35.Ibland undrar jag vad vi sysslar med här i västvärlden.I Asien växer respekten med åldern,här ska vi ursäkta oss.Ja,jag vägrar stämma in i klagosången iallafall.
Say it loud;I´m 30+,alive and proud.Det är först nu jag börjar inse att innan 25 var det bara förvirring.
Det är nu jag är som lyckligast.Faktiskt!

One Comment

  1. hehe, lyckligast, smartast och mest harmonisk skulle jag vilja lägga till! Jag har problem på andra hållet: Jag är 28 vilket jag tror de flesta skulle erkänna vara moget. Men jag ser ut som 20-22 och blir ofta behandlad därefter, riktigt irriterande!

    http://www.momenttwentytwo.wordpress.com


Kommentera

