Skip navigation

Tydligen har 118 100 infört en tjänst som innebär att du nu inte bara kan fråga efter namn och nummer utan i princip vad som helst.Vore kul att testa.Då skulle jag fråga saker som jag ofta undrat över,saker som: ”varför dammsuger mina grannar uteplatsen på helgerna till och med när det blåser?”,”varför betalar folk 500 kronor för en bit gammalt dunderklumpentyg med hål i?”,”varför är det EGENTLIGEN dålig smak att ha takfläkt i rotting och hemmabar med Jägermeisterspegel?”,”varför måste alla ha Converse nuförtiden så man inte kan ha det längre?” och ”är jag gravid?”.

118100

Ja,jag vet.Jag har jäkligt barnslig humor ibland.Men om de ger mig öppet mål genom att påstå sig ha svar på allt så ber de om det.Undrar förresten hur många som fylleringer till 118 100 på helgerna och vad de isåfall frågar?

Och apropå dålig smak så vill ni nu absolut få fulslag,kan ni få ert lystmäte här.Jag frånsäger mig dock ansvar för sömnstörningar,synrubbningar eller födelsedefekter till följd av klickandet på länken.För alla oroliga kan jag tillägga att det rör sig om en mäklarannons 😉 men jag kan tänka mig att mäklaren i fråga grunnade länge på VAD han eller hon skulle skriva i annonsen.Fint läge?Lättskött tomt?”Unik atmosfär”?

Efter en snabbkoll på Tradera inser jag vad jag borde investerat en del av det lilla arvet i.Fem myror!Uppenbarligen är det en del som insåg det i tid och länsade Lindexbutikerna på plagg som nu distribueras för överpriser via Tradera.Lindex klagar väl inte de heller utan kanske bara konstaterar torrt att man kan skruva upp priserna ett snäpp till nästa retrokollektion.Win-win.
Lilla Cynikern i mig har goda entreprenörskvaliteér och näsa för vad som kommer sälja in absurdum(eftersom Lilla Cynikern är bra på att pejla in vad jag egentligen skulle vilja kalla bisarra men milda masspsykoser),så nästa gång ska jag vara på hugget i tid.
Eller så lanserar jag Skrotnissekollektionen,eller kanske Tårtankollektionen så vi kan dra oss tillbaka och skriva barnböcker i framtiden.

Mina första äkta converse var förresten gröna(de företräddes av ett par bubbelgumsrosa ”American Eagles” någon gång i mitten av åttiotalet).Det var 20 år sedan.Yep,nostalgi.Och en tjej jag delade rum med,med ett förnamn som börjar på J,tog dem när jag avslutade min mycket korta sejour på naturbrukslinjen.Då köpte jag ett par extrahöga med rosa foder som fick ta mig in på Sam i Göteborg.
cons

Kommentera

