Skip navigation

ta in så mycket mer ondska nu.Jag finner inga ord för mitt hat gentemot svin som Joseph Fritzl.Han har begått ett brott som egentligen överträffar många typer av mord i sin ondskefullhet.Ren sadism som sträcker sig över år och år,så många att det för oss andra känns som eoner sedan.

Ondskan tränger sig på i tabloidform när man passerar kiosker och tobaksaffärer.Man kan inte värja sig.
Jag vill inte veta mer,inte läsa mer,inte se det hemska kyffet där han tvingade henne att leva,föda sina barn och försöka ge dem en tillvaro som åtminstone skulle påminna om världen därutanför.
1984,det känns som ett liv passerat sedan dess när jag tänker på vad som hänt i mitt liv sedan jag var tio.

I ren inlevelsedesperation tänker jag:varför tog hon inte en kniv och dödade honom,högg och högg tills han var borta och inte kunde plåga henne mer?Vem skulle ha klandrat henne för det?Hon var väl nerbruten efter år av misshandel och utnyttjande.Ingen utomstående kan väl någonsin förstå varför hon inte dödade honom.Kanske för att hon till skillnad från sin far inte var våldsam och ond.
Trots att det mesta annat i mitt liv känns positivt just nu tänker jag på Elisabeth och hennes monster till far.Och jag blir kall av hat och ångest.

One Comment

  1. amen det är så sjukt så man kan inte i sina vildaste fantasier ens komma i närheten av att komma på något sådant vrickat, skulle inte förvåna mig om han förgripit sig på sina barnbarn/barn också – åååöööh jag ryser av äckel!

    Moment 22 – http://www.momenttwentytwo.wordpress.com


Kommentera

