Skip navigation

Urk.Jag är irriterad.

Tanter som Skapar.Smaka på ordet.Själv får jag associationerna halvkassa målningar i akryl ofta med änglamotiv,kanske någon akvarell med landskap,stilleben,damer i hatt som blickar ut över havet eller värst av allt,änglar.
Gärna någon djup text undertill.Nätan alltid mycket intetsägande.Ja,jag fick ju aldrig leva ut mina konstnärsdrömmar på riktigt jag heller,det satte självkritiken stopp för.Jag var inte alltid rättvis mot mig själv.Men jag ska aldrig bli en Tant som Skapar.En Tant som sitter på poesicommunities och publicerar alster(i värsta fall erotiska)för främst målgruppen 30+ som kommenterar ”braa!”,”Så sann!,”Du är så duktig!”.
Som digitalfotar sina tavlor och lägger upp för att få lite uppmuntran.Som klipper håret spretkort och färgar det rött.Eller gör det motsatta,låter det växa grått tills de ser ut som om de klivit ut ur något horribelt sjuttiotalsbarnprogram.Typ.Som tar på brutala hängsmycken i storleksordningen halv handflata eller större.

Blir jag en skapande Tant så skjuter jag mig.

Kommentera

