Skip navigation

Andres Serranos utställning a History of Sex visas just nu våningen ovanpå vårt lilla bibliotek.Eftersom jag ändå har vägarna förbi för att hämta sonens låneböcker som han inte fick med sig från skolans besök där tidigare idag,så ska jag nog gå in och se den samtidigt.Om mammor med spädbarn kommer in på en utställning med 18-årsgräns vet jag inte.Jag känner mest till ”Piss Christ” av Serranos verk,så det ska bli spännande eftersom jag ville bli fotograf en gång.
Att bläddra i fotokonstböcker är fantastiskt kul.

Och vad gäller Kd:s moraliska dilemma så håller jag fast vid att den som gapar högst av indignation är den som är mest fascinerad egentligen.Jag tror Kd:politikerna skulle vilja gå in och se själva!

Fast om Alingsås ligger så särskilt i farozonen som ”litet samhälle” med farliga kvardröjande konservativa åsikter vet jag inte.Det flyttar in mängder med utsocknes(som vi)så gubbsen har nog redan börjat vänja sig vid att få sin konservativism utmanad.Tur är väl det.
Men ja,det finns en del religiös konservatism kvar,många frikyrkor och social kontroll.Men vi bor inte direkt i Twin Peaks heller.


(pysselverkstad på konsthallen som nu solar sig i sina fifteen minutes of fame,i november förra året)

Kommentera

