Skip navigation

Min man samlar stereoprylar.Jag är allergisk mot saker som samlar damm,så vad vi ska med tre-fyra recievers,ett antal högtalare,tre skivspelare och ännu oräknat antal walkmans och discmans vet jag inte.Vill ha ytor,fria från prylar.
Jag biter ihop och intalar mig att män måste också få ha en hobby som tar plats;-),själv har jag ju mina tyger.
Och apropå tyger så är senaste lockande,möjliga inköpet röd babycord med rosa prickar,den nu så jobbigt populära retrobruna velouren och grå babycord med små rosa prickar.Stilren och fräsch.Äldsta dottern vill gärna ha byxor i det tyget.Och det här:
(från http://www.stoffochstil.se)

babymanchester

Staten måste förresten ha väldigt god koll på oss.Bekvämt och lite skrämmande.Sedan jag gifte mig och fick nytt efternamn har jag till min förvåning upptäckt att bank,H&M,Lindex,ICA med flera företag som jag är kund hos registrerat mitt nya namn utan att jag behövt anmäla det själv.Storebror ser dig?Och sköter det praktiska ibland.Gäsp.Nya identitetshandlingar och VISA måste jag däremot skaffa själv.
Det är väl tur det.

Någon har siktat grön varelse på Mars,ser jag idag.Vilken häftig bild.Tyvärr säger skeptikern i mig att det är en förfalskning,även om det vore så otroligt kul om det någonsin kunde hända något extraordinärt i den här världen.Som utomjordingsbesök eller liv på andra planeter.Världen känns så platt ibland.
Själv tycker jag,och uppenbarligen många med mig,att det ser ut som en liten sjöjungfru som sitter på en sten med armen höjd.
Det är klart.Även en sjöjungfru behöver väl miljöombyte ibland kan jag tänka mig.

Kommentera

