Skip navigation

ser saker och ting ofta lite annorlunda ut.På både bra och jobbiga vis.Några kilo extra här.Har jag damm i hörnen likaförbannat?Är det pennstreck på tapeten där med och vad kom post-graviditetsmagen som aldrig försvinner ifrån?Är svärmor så gammal som hon ser ut bredvid julgranen?Ja,ni vet.
Videokameran på mobilen har aldrig intresserat mig särskilt,ljudet i den blir bullrigt och metalliskt,bildkvalitén grynig och brusig som hos en avsiktligt nerredigerad dokumentärfilm eller musikvideo.
Men i förrgår testade jag den.Först i rent praktiskt bevissyfte,för att bevisa för maken att han faktiskt snarkar.Något han förnekat,eller iallafall tonat ner betydelsen av,men som han nu inte kan dementera längre;-).

Sedan igår eftermiddag spelade jag in barn i kalabaliklek i vardagsrummet.Och insåg att jag måste blivit rätt så immun,den här kameravinkeln är nog vad andra skulle uppleva i samma vardagsrum vid samma tidpunkt.
Hädanefter ska jag dra upp volymen på filmen och spela i örat på maken om han snarkar;-)

Kommentera

