Skip navigation

Imorgon får vi om vi vill se Carolina Gynning sitta barnvakt och steka falukorv i en åttabarnsfamilj.Att flå korven och kasta den i pannan utan att skada någon unge gick väl…nästan om jag minns trailern rätt.
Men äsch,allt är en vanesak.Jag misstänker att många kommer sitta och garva åt henne när hon yrar runt och ojar sig alternativt undrar över hur folk orkar med åtta barn när de flesta andra knappt orkar med tre.Jag kommer inte hånflina åt henne iallafall,jag tillhör inte dem som utsett henne till hatobjekt heller.
Själv skulle jag inte platsa som stureplanskändis heller,så vad har jag för rätt att skratta åt henne.

Jag kommer troligen inte ens att titta,jag har väl inte tid.Det brukar vara den tiden jag står och rensar undan middagsdisken,skrapar av golvet under köksbordet och försöker stävja kaos härhemma.Varför välja realitysåpa när man har sin egen hemma?Jag vädrar lite freakshow dessutom.Vi storfamiljer är ju så konstiga.

Igår föll första plasttäckelset på nya gallerian här.Kattvåt och med håret slokande över öron och jacka stod jag där i söndagsskymningen och såg hur det tänts aptitretande gaslågeblå ljus därinne och lagts fram…kläder på andra våningen?
Såg inte exakt vad det var,men det såg varmt,glasigt och modernt ut därinne.
Så fint att jag misstänker att de kanske rent av inte skulle vilja besudla bygget med kunder.
Några tonårstjejer med en dragvagn full med Direktreklam gick förbi på gågatan och undrade sinsemellan hoppfullt om det skulle öppnas någon H&M därinne.
Jag undrar också om det kommer bli någon H&M därinne.Iallafall hoppas jag att det kommer bli söndagsöppet så man har någonstans att gå in och värma händerna duggiga söndagseftermiddagar på väg hem.

Dagens Berglin!Teknikångest har jag bara fått en handfull gånger,bland annat när en tvååring satte en gaffel i USB-porten på nya datorn som slocknade snabbare än om blixten slagit ner i den.Efter 20 svettiga sekunder gick den att starta igen.
Och den gången jag av uttråkning tjuvläste min mammas SMS från pojkvännen och undrade hur i helvete man låser tangenterna på en Sony Ericsson igen så det inte märks att man rotat i den.Men några SMS läser jag aldrig olovligen mer,den synden straffade sig själv.Vissa tankebilder vill man nämligen slippa ha på hjärnan,iallafall när det gäller ens föräldrar.Vare sig man är femton eller trettiofem.

Kommentera

