Skip navigation

Det här att sötningsmedlet Sorbitol tycks kunna orsaka sjukliga viktminskningsanfall hos människor som överkonsumerar tabletter och tuggummin med detta innehåll är något som kommer att få försäljningen av sorbitolgodis att stiga i taket.Tro mig.
Men som vanligt,låter det för bra för att vara sant så är det med största sannolikhet också det.

Det är många sockerfria tabletter och tuggummin som innehåller sorbitol,alla bär de varningstexten att överdriven konsumtion kan orsaka diarré-och det gör de också.Rejält om man är ovan.
Sen vänjer magen sig och du får öka på dosen mer och mer om du nu VILL ha diarré.För går du ner i vikt är det bara vätskeförlust.
Det kan jag som periodare av halstabletten Fisherman´s Friend intyga,har man däremot gjort ett uppehåll i knaprandet,då får man magbesvär av en enda påse på raken igen.

Men någon sjuklig viktminskning?Njeee….då får man nog leva på Fisherman´s Friend,Extra eller Vick´s och tro mig,det goda får en bara snart att må rejält illa.
Men,som en annan bloggare konstaterade innan jag hann sammaledes.Detta kommer slå bland ungdomar ett tag innan var och en själv upptäcker att det tack och lov är rätt ineffektivt.

Annonser

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: