Skip navigation

har jag beställt frön av.De sägs skala sig själva när de blir mogna och dessutom trivas inomhus,vilket stämmer bra med mig nuförtiden.Eller trivas och trivas.Snarare får jag skuldkänslor om jag stannar inne en regnig söndag.
Det är ett komplex från barndomen,att sitta och skriva var ingen riktig sysselsättning om det inte var läxor.”Skriva sagor”(som mamma kallade det) var meningslöst tidsfördriv.Ut och klipp gräset!Jag är glad att vår gräsplätt är såpass liten,så slipper jag bli gräsklipparmamman som ständigt känner ett skulddrivet behov av att hitta sysslor åt barnen.
Ibland får man bara vara.

Och så är jag ruskigt glad att julen är över.Stadskärnan är tom,den regnvåta asfalten glittrar,träden spretar med spinkiga pianofingrar mot himlen.Det är gudomligt skönt.

Igårkväll återbekantade jag mig med gudomligt vackra Highgate Cemetery i stadsdelen Camden,London.Om du är det minsta svag för gotik och mystik så bara måste du åka dit.
Det är 15 år sen jag var där,och det är alldeles för länge sen.Idag drömmer jag mig tillbaka dit.

Kommentera

