Skip navigation

Jag läste ett tidstypiskt råd till en småbarnsförälder med ett barn som inte vill sova i egen säng idag;spädbarns sovvanor kan aldrig ältas nog.Nåja,innan jag sticker ut hakan så ska jag säga att jag förstås begriper att en del föräldrar helst vill ha barnen i en egen säng.Men jag håller fast vid att det inte är barnets behov att ha en egen säng som nyfödd.Det är förälderns.Och självklart är det viktigt att föräldern mår bra.Jag,som alltid haft mina spädbarn hos mig i sängen på nätterna från födseln och till närmare två års ålder har dock aldrig haft barn med insomningsproblem.Om jag bara haft tur eller om det finns ett samband låter jag andra avgöra.Men min uppfattning om saken är tämligen klar.

Kommentera

