Skip navigation

Utan självförtroende står man sig slätt.En ”bra” personlighet sägs vara viktigare än utseendet i längden,ja,alla dessa mammor som försökt övertyga sina tonårsdöttrar om detta hade ju rätt förstås,vi får hålla tummarna för det.Jag vet inte tillräckligt om detta för att försöka bevisa eller motbevisa,men i min uppfattningsvärld handlar det mer om att tro på sin personlighet än att den ska vara ”bra”.Vad är ”bra”?Att le som en Mia Törnblom?Tacka vet jag alla gothare då!
Men jag kan inte köpa det även om jag velat att det vore helt sant.Naomi Campbell är snygg men är tydligen om man ska tro tabloiderna en häxa som kastar mobiler i huvudet på folk,ändå svansar folk efter henne.Hon är ju vacker.
Jag tror att en del människor är ganska enkla i sin bedömning av andra,det är bara så det är oavsett hur mycket man psykologiserar fram djup där det knappast finns.Personligheten är inte alls alltid viktigast,men okej,så länge du har självförtroendet så överlever du.Självförtroendet har en kraft man aldrig kan underskatta.Så ge dina barn självförtroende och respekt i övermått,skit i jantelagen,det är det som ska bli ett av resultaten av den kärlek och uppskattning du ger dem.De kommer alltid förbli dig tacksamma.

Min åttaåring har blivit akut sjuk med njurinflammation av en vaccination och ligger på sjukhus nu ikväll:-(Jag är så himla orolig och ledsen,men det är nog ingen fara nu.Jag är bara inte rustad för sådant här just nu,måste kämpa på iallafall förstås.Hur sårbar jag än känner mig.

Kommentera

