Skip navigation

Som över att var fjärde svensk tror att HIV kan botas.Jo,det är uppenbarligen sant.
Jag tyckte alltid lite synd om min generation.Vi som växte upp och började ha sex precis när HIV var som allra mest skrämmande för folk,på gränsen till mytologi-skrämmande.Min sexdebut blev försenad på grund av denna skräck,och jag var inte ensam.Hellre vänta än att leva med ångest efteråt,liksom.Men vi var åtminstone inte omedvetna.
Nu verkar kidsen tro att allt kan botas med antibiotika och att den som är snygg och fräsch omöjligt kan ha HIV,för HIV är det ju bara gatuknarkare som har.Vad lever ni i för värld?Vad har skolan ställt till med?Satt på skygglappar på dem?Eller är föräldrarna bara rädda för att ens ta i det här ämnet med tång?Själv har jag några år kvar tills ungarna börjar komma upp i den åldern det är aktuellt,men you better believe att jag inte kommer strunta i det!

Kommentera

