Skip navigation

Jag började gråta till Van Veeteren igår.Detta kan aldrig vara ett gott tecken.Antingen är jag gravid(föga troligt eftersom jag ammar heltid) eller så kommer mensen tillbaka.Jag vet inte vad som vore värst,så koko är jag idag.

Ny Tradera-all-time-stupid:645 kronor för en gammal mönsterbok av Kerstin Lokrantz(designer/formgivare som var populär på sextio och sjuttiotalen,idag förmodligen en guru bland alla retronötter som vill manifestera sig själva genom barnens klädsel).
Apropå tyger har jag nu 16 meter velour i olika kulörer som jag inte vågar sätta saxen i eftersom jag fått panik för att göra fel.Plus ett antal meter av andra trikåer.Jag tror jag ska sitta uppe och göra slag i saken inatt.

Någon mer som hatar julen redan?Räck upp en hand.Om jag inte hade barn hade jag druckit starkvinsglögg och på det viset överlevt släktingarna man inte tål.Nu får det till andra knep.Vi barn till dysfunktionella föräldrar har ofta julfobi har jag märkt.Det var på julen våra föräldrar gick igenom,drack för mycket,fick sammanbrott,psykbryt,blev arga för fel senap,rök ihop med sina syskon.Själva satt vi på våra rum och bet på naglarna i den mån det gick samtidigt som man höll fingrarna i öronen.Men mormor och morfar älskade jag.

Leif GW är min idol.Och apropå det så suger Camilla Läckberg-tv-serien hårt.Värre än böckerna till och med.Har Torsby folkhögskolas dramalinje gjort den som examensarbete?Jag skrattade mig igenom den,så jag gick inte helt utan belöning för att jag genomled den.

2 Comments

  1. Det där med att gråta känner jag igen :). Själv klarade jag inte av ett enda avsnitt av bröderna Cartwright utan att snyfta hejdlöst medan jag ammade min säkert traumatiserade dotter!

  2. haha,jo,det känner jag igen,har börjat gråta över barnens kramdjur om de ligger på golvet och ser övergivna ut;)


Kommentera

