Skip navigation

Vart tog de vägen?Försvann de i städande,irritation över smulor på golvet,tassavtryck i soffan,lego över golven,obäddade sängar och oro över vad andra ska tycka?Jag vill inte minnas det så.Jag hatar söndagar egentligen,de utgör för ofta en fördämning av stillestånd och ångest över saker som inte blev som man velat.Ja,allt det där.Nu ska det bli ordning på torpet och varje låda ska ha ett specifikt innehåll.Pronto.

Min svägerska sa en gång att svärmors liv påminde om en fransk film.Jag behöver nog mer fransk film i mitt liv.Mer skitsnackande grannar och mer tunna väggar med kopulerande människor bakom.Vad ska man annars irritera sig på?

3 Comments

  1. Vad gäller frågan om vart söndagarna tar vägen.
    Jag är helt säker på att de nöjda lämnar in så där vid halv tolvtiden på söndagskvällarna, saliga i sin tro på att de gjort vad de kunnat med vad de hade. En DAG gör, om hon så är en Tisdag eller en Söndag, alltid sitt yttersta.

  2. Det stämmer nog,men jag måste vara den enda i det här landet som älskar måndagar;-)

  3. Ha ha ha, nej då är vi två. Folk begriper inte att jag menar allvar när jag berättar att jag gillar måndagarna bäst.


Kommentera

