Skip navigation

För femtio år sen var det rockmusiken som fick nackhåren att resa sig på den äldre generationen.Innan dess dansbaneeländet.Det har ofta varit musiken som är skurken när det nya farliga,främmande introduceras för barn och tonåringar.

Förr var sex hemskast,idag droger.Drogreferenser i musik är farligt sägs det.Spel gör ungar till våldsbrottslingar dessutom.Nåja,det vete fan om det är så hemskt egentligen.Själv tror jag mer på att det är föräldrarnas parmiddagsdrickande,tablettknaprande och rökande som exponerar Svenssons ungar mest för droger.Det kommer alltid finnas lagliga droger,mediciner,alkohol(västvärldens heliga ko) och cigaretter(som jag anser vara en drog eftersom de är vanebildande),det måste man kunna hantera eftersom de är lagliga och finns överallt.Att skydda ungar från den hemska populärmusiken är kanske en bekväm men totalt overkande lösning.

Och så har vi det farliga internet igen.Jag är ingen datorexpert men har över tio års interneterfarenhet från tiden då man hade uppringd anslutning och ett irriterande modem som inte bara var sirapssegt utan också sårbart.

Man måste använda huvudet när man väljer vad man lägger ut.För mig existerar inte att lägga ut kontaktuppgifter utöver mailadress på nätet.Det är bara helt otänkbart.Jag blir lite fundersam när jag ser allt folk lägger ut.Glömmer de att vem som helst kan se?Att inte bara polarna läser din blogg?

Kommentera

